Dvěma zcela novými motory přispěla Honda k velkému rozvoji lodních motorů středních výkonových tříd. Loďka pro radost, plachetnice, hliníková vyhlídková pramice či menší nafukovací člun v délkách cca od 4 m do cca 5,5 m, to je to pravé pro lodní motor BF 15 nebo BF 20.
Vylepšená akcelerace
Lodní motory BF 15 / 20 jsou jedinými motory ve své třídě, které u vybraných verzí jsou vybaveny elektrickým vyklápěním umožňujícím vyklopení motoru bez námahy a snadné pojíždění v mělkých vodách. Navíc tuto funkci lze použít do výše středních otáček motoru jako trim ke zvýšení rychlosti plavby. S cílem získat co možná nejplynulejší akcelaraci při co nejvyšší úspoře paliva, Honda představila motory BF 15 / 20 vyšlechtěné tzv. PGM-IG technologií - mikroprocesorem řízeným zapalováním, které zaručuje optimální zážeh v celém rozsahu otáček. Navíc pro větší bezpečnost se můžete spolehnout na Honda elektronický systém, neustále monitorující stav motoru - na moři jste pořád v bezpečí! Ač je nejlehčí ve své třídě, existují oba modely také v provedení „Power Thrust - Zesílený tah“, které mají zvýšený tah i při nízkých otáčkách díky speciálně tvarovaným listům lodního šroubu a vysoce účinné převodové skříni. Navíc BF 20 díky své spolehlivosti a nízké váze je jedním z nejpopulárnějších motorů. Tento motor patří na absolutní špičku v této třídě. Digitální zapalování zajistí optimální sílu motoru ve všech režimech chodu a letmé uložení motoru pohlcuje vibrace tak, že nepoznáte jestli je motor vypnutý, nebo běží. Skvělá a snadná manévrovatelnost je zásluhou řadící páky umístěné z čela motoru s možností nastavení tuhosti řízení bez nutnosti použití jakéhokoliv nářadí. Vše je snadné, jednoduché a spolehlivě fungující.
Délka záruční doby | 5 let |
Zdvihový objem (cm3) | 350 |
Vrtání x Zdvih (mm) | 59 x 64 |
Počet ventilů na válec | 2 |
Ot.min při plném plynu | 5000 - 6000 |
Jmenovitý výkon HP (kW) | 20 (14,7) |
Chlazení motoru | Vodou |
Příprava paliva | Karburátor s akcelerační pumpičkou |
Zapalování | Elektronické PGM-IG |
Výfuk | Středem lodního šroubu |
Výkon alternátoru | 12A (model s ručním startem 6A) |
Rozměr lodního šroubu (palců) | S - 9 1/4 x 9 / L - 9 1/4 x 8 |
Lodní šroub:počet lopatek | 4 |
Výstraha tlaku motorového oleje | Ano |
Výstraha přehřátí | Ano |
Omezovač otáček | Ano |
Nouzový vypínač | Ano |
Ovládání motoru | Dálkové ovládání / Rukojeť |
Startování motoru | Elektrický / Ruční startér |
Délka nohy | S / L / X |
Vyklápění motoru | Elektrické / Ruční |
Trimování motoru | Ruční, 5 poloh |
Převodový poměr | 2,08 |
Řazení | F - N - R |
Celková délka (mm) | 650 |
Celková šírka (mm) | 350 |
Celková výška (mm) | 1110 (S) - 1240 (L) - 1380 (X) |
Délka nohy (mm) | 433 (S) - 563 (L) - 703 (X) |
Suchá hmotnost (kg) | od 46 |